REGULAMIN PRASKIEJ LIGI PIŁKI HALOWEJ
Organizacja Ligi
1. Organizatorem Ligi jest Obwód Praga Południe ZHR z siedzibą na ul. Jakubowska 18 w Warszawie
2. Decyzje w sprawie Ligi podejmuje Zarząd Ligi powołany przez organizatora. Zarządowi Przewodniczy Prezes Ligi powołany przez organizatora.
3. Zarząd Ligi ma prawo podjąć decyzję o wykluczeniu danej drużyny z rozgrywek w przypadku:
a) nie dopełnienie formalności zgodnie z punktami regulaminu,
b) nie opłacenie należności finansowych w terminie,
c) nie sportowego zachowania się zawodników w czasie meczu i poza nim,
d) notoryczne łamanie regulaminu.
4. Wszystkie sprawy związane z protestami, karami i wykroczeniami rozpatruje Zarząd Ligi
4a. Zarząd Ligi ma prawo po konsultacjach z kapitanami do wprowadzenie zmian w organizacji Ligi.
Uczestnicy
5. Zawodnicy zgłoszeni do rozgrywek wyrażają zgodę na publikowanie swojego wizerunku związanego z udziałem w rozgrywkach.
6. Zawodnik który nie ukończył 18 lat musi posiadać zgodę od opiekunów prawnych na udział w Lidze. Opiekunowie biorą odpowiedzialność za przestrzeganie regulaminu przez uczestnika.
7. Zawodnicy sami ponoszą koszty ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za następstwa nieszczęśliwych wypadków.
8. W rozgrywkach, w każdym z zespołów mogą brać udział tylko zawodnicy zgłoszeni w rozgrywkach na liście imiennej zgłoszenia drużyny.
9. Zawodników można zgłosić i uzupełnić skład tylko do rozpoczęcia 3 meczu drużyny. Zmian można dokonać tylko w połowie rundy, przed pierwszym meczem rundy rewanżowej.W wyjątkowych sytuacjach decyzje o dopuszczeniu kolejnego uczestnika może podjąć Zarząd Ligi.
10. W rozgrywkach mogą brać udział tylko zawodnicy nie mający przeciwwskazań zdrowotnych, za co biorą pełną odpowiedzialność oraz potwierdzają podpisem na liście imiennej zgłoszenia drużyny sami uczestnicy.
11. Zakazany jest udział jednocześnie w meczach dwóch drużyn w edycji. W przerwie między turami w połowie edycji (I tura – mecze i II tura – rewanże), dozwolona jest zmiana drużyny lub wykreślenie zawodników nie grających. Zakaz dotyczy również drużyn grających na różnych halach (boiskach) w ramach PLPH.
11a W Lidze Mistrzów składy drużyn są takie same jak w rozgrywkach ligowych (pod warunkiem prawidłowego dopisania, choćby w ostatniej kolejce), bez możliwości zmian i dopisania zawodników po zakończenia rozgrywek.
Drużyny
12. Zgłoszenie drużyn do rozgrywek następuje poprzez dokonanie wpłaty wpisowego i jest jednoznaczne z deklaracją przestrzegania regulaminu.
13. Podpis kapitana drużyny na karcie zgłoszenia drużyny traktowany jest jako oświadczenie o zapoznaniu się wszystkich członków drużyny z regulaminem Ligi.
14. Drużyny biorące udział w rozgrywkach występują w jednakowych strojach i obuwiu sportowym. Sędzia prowadzący ma prawo nie dopuścić do gry zawodników, którzy nie spełniają w/w wymogów.
14a W I ligach obowiązuje bezwzględnie zasada jednolitych strojów.
Zasady rozgrywek
15. Za zwycięstwo przyznaje się 3 pkt., za remis 1 pkt., za przegraną 0 pkt., a za walkower drużynie przegranej -1 pkt. i 0:3 (0:5 w przypadku rozgrywek halowych) w bramkach. O kolejności w tabeli decydują zdobyte punkty, a przy ich równej liczbie wynik bezpośredniego meczu, następnie różnica bramek ze wszystkich meczów i większa liczba strzelonych bramek.
15a Drużyna za oddanie 2 lub kolejnego walkowera wnosi opłatę karną w wysokości 100 zł płatną przed następną kolejką. W przypadku nie wniesienia opłaty lub po 3 nieuzasadnionym walkowerze drużyna może zostać wykluczona z rozgrywek.
15b Drużyna za zgodą drużyny przeciwnej lub innych drużyn może przełożyć mecz pod warunkiem pisemnego zgłoszenia prośby do Zarządu Ligi najpóźniej w terminie 7 dni przed terminem meczu.
15c Za wyznaczenie dodatkowego terminu poza terminarzem drużyna zwracająca się o zmianę terminu wnosi dodatkową opłatę w wysokości kosztów meczu płatną najpóźniej w dniu wniesienia prośby.
15d Prośba o zmianę terminu bez zgody przeciwnika lub innych drużyn, bez opłaty lub wniesione po terminie nie będą rozpatrywane.
16. Pierwsze trzy drużyny, najlepszy strzelec, najskuteczniejszy bramkarz oraz najlepszy zawodnik i bramkarz wybrani przez kapitanów otrzymają puchary i nagrody (w miarę możliwości finansowych).
17. Kapitan odpowiada za podanie nazwisk strzelców oraz podpisanie protokołu niezwłocznie po zakończeniu meczu.
17a Zmiana danych w późniejszym terminie oraz reklamacje z tym związane nie będą uwzględniane.
17b Kapitan jest odpowiedzialny za sprawdzenie w terminarzu aktualnej godziny meczu wieczorem we wtorek poprzedzający mecz.
18. Obsługę sędziowską rozgrywek zapewnia organizator Ligi.
19. Drużynie wykluczonej z rozgrywek nie przysługuje zwrot kosztów.
20. W uzasadnionych przypadkach kapitan drużyny może zwrócić się do sędziego o sprawdzenie tożsamości drużyny przeciwnej. Powyższa prośba musi być zgłoszona sędziemu przed rozpoczęciem meczu lub w przerwie meczu.
21. Na hali drużyna musi rozpocząć mecz w minimum czteroosobowym składzie (bramkarz + 3 w polu), na boisku ze sztuczną trawą: w systemie 8X8 w minimum składzie sześcioosobowym (bramkarz+ 5 w polu), a w systemie 6X6 w minimum składzie pięcioosobowym (bramkarz + 4 w polu)
Zasady gry
22. Każdy mecz trwa 2 x 20 minut z 2 minutową przerwą.
22a Za zgodą drużyn jest możliwa modyfikacja organizacja Ligi
23. Na hali występują zespoły złożone z 5 zawodników (w tym bramkarz), a ilość zmian w trakcie meczu jest nieograniczona.
23a Na boisku ze sztuczną trawą zespoły są złożone z 6 zawodników (w tym bramkarz), a ilość zmian w trakcie meczu jest nieograniczona
24. W lidze obowiązują przepisy gry w piłkę nożną halową PLPH.
25. Na obiekcie, gdzie toczyć się będą rozgrywki, obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu (za wyjątkiem wyznaczonych do tego celu miejsc) oraz spożywania napojów alkoholowych ( z piwem włącznie).
26. Wykluczony zawodnik zostaje odsunięty od gry w tym spotkaniu oraz dostaje zakaz występowania w najbliższych dwóch meczach. W uzasadnionych przypadkach Zarząd Ligi może postanowić o zwiększeniu kary do wykluczenia z ligi włącznie lub na pisemny wniosek kapitana o ograniczeniu kary.
26a Zakaz nie dotyczy czerwonych kartek za zagranie ręką.